Filmy katolicyzm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje katolicyzm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Bohaterskie życie François-Athanase Charette de la Contrie (Hugo Becker), szlachcica, do którego wieśniacy z Vendée przybyli, aby walczyć z republikańskimi rewolucjonistami, bronić swojej ziemi, wiary, synów i religii.

Omen: Początek

6,9
7,2
Młoda Amerykanka (w tej roli Nell Tiger Free) zostaje wysłana do Rzymu, aby rozpocząć życie w służbie Kościoła. Wobec sił ciemności zmuszona jest jednak zakwestionować własną wiarę, a także odkrywa przerażający spisek, który ma na celu doprowadzenie do narodzin zła wcielonego.
Bohaterem filmu jest Gabriele Amortha, legendarny włoski ksiądz, który przeprowadził ponad 100 000 egzorcyzmów dla Watykanu. Produkcja ukazuje historię egzorcysty skupiając się na jednej ze spraw uznanych za najbardziej niebezpieczną. Amorth będzie egzorcyzmował chłopca, którego opętało starożytne zło mające dawne powiązania z kościołem. Badając to przerażające nawiedzenie Amorth odkryje wielowiekowy spisek, który Watykan desperacko próbuje utrzymać w tajemnicy.


Młodzi małżonkowie, Rosemary i Guy Woodhouse, są zachwyceni myślą o zamieszkaniu w starym domu eleganckiej dzielnicy Nowego Jorku. Nie zważają na podejrzaną reputację jego lokatorów. Plotka głosi, że zajmują się magią i czarami. Rosemary i Guy nie przywiązują wielkiej wagi do tych pogłosek. Myślą jedynie o radościach, jakie przyniesie życie w nowym, dużym mieszkaniu z dzieckiem, które wkrótce się narodzi.

Lady Bird

6,4
7,5
Christine „Lady Bird” McPherson (Saoirse Ronan) ze wszystkich swych młodzieńczych sił sprzeciwia się matce (Laurie Metcalf). Kobiecie silnej, wyrazistej o jasno sprecyzowanych poglądach, pracującej bez wytchnienia jako pielęgniarka po tym, jak jej mąż (Tracy Letts) stracił pracę.
Trzecia część sagi rodziny Corleone rozpoczyna się w Nowym Jorku w 1979 roku. Michael Corleone (Al Pacino) postarzał się już mocno, jednak nadal przewodzi rodzinie. Rozszedł się z żoną, a dzieci dorosły. Większość jego interesów jest zalegalizowana i przynosi poważne dochody. Powoli wycofuje się z przestępczej działalności i staje się szanowanym obywatelem. Zaczyna działać charytatywnie, nie skąpiąc dolarów na szlachetne cele, za co zaczyna go doceniać hierarchia kościelna. Ma nawet odebrać od nich nagrodę za swoje dobre uczynki, jednak – jak się okazuje – nie robi tego bezinteresownie. Od interesów i zbrodni przeszłości uciec i zapomnieć o nich nie jest łatwo, ale Michael jest już mocno zmęczony i postanawia wybrać następcę rodu. W kolejce po władzę rodziny staje ambitny i bezwzględny Vincent Mancini (Andy Garcia), nieślubny syn starszego brata Sonny'ego. Siostra Michaela, Connie, namawia go, aby zezwolił na przyjęcie nazwiska Corleone przez Vincenta, co uczyniłoby z niego pełnoprawnego członka rodziny. Jednak nic nie trwa wiecznie. Kiedy Vincent zaczyna uwodzić córkę ojca chrzestnego, przychylność Michaela zaczyna się kończyć.
Miasto Delft, Holandia, rok 1665. 17-letnia Griet musi podjąć pracę, by pomóc swojej rodzinie. Jej ojciec stracił w wypadku wzrok. Griet zostaje służącą w domu malarza Johannesa Vermeera i stopniowo zwraca na siebie uwagę swojego pana. Choć dzieli ich wszystko – pochodzenie, wychowanie i wykształcenie – Vermeer odnajduje w Griet pokrewną duszę, która tak jak on ma intuicyjne wyczucie barwy i światła. Odkrywa więc przed nią tajemniczy świat swoich obrazów. Vermeer jest perfekcjonistą. Swoje obrazy maluje miesiącami. Jego przebiegła teściowa, Maria Thins, stara się zachować dotychczasowy rozrzutny styl życia całej rodziny z pieniędzy zarabianych na sprzedaży obrazów Vermeera. Widząc, że Griet jest dla Vermeera prawdziwą muzą, sprzyja ich tajemnemu związkowi. Dla Griet rosnąca zażyłość z jej panem to ogromne niebezpieczeństwo. Tym bardziej, że 12-letnia córka Vermeera, złośliwa Cornelia, widzi więcej niż powinna. Zazdrosna o służącą, jest zdecydowana narobić jej kłopotów. Osamotniona i przez nikogo nie broniona Griet walczy także z uczuciem, jakie okazują jej Pieter, miejscowy pomocnik rzeźnika oraz bogaty pan van Ruijven, protektor Vermeera. Van Ruijvena frustruje świadomość, że pieniądze nie zapewniają mu pełnej kontroli nad artystą. Griet coraz bardziej poddaje się urokowi Vermeera. Przebiegły van Ruijven domyślając się, co łączy pana i służącą, szuka sposobu, by Vermeer namalował Griet. Efektem jego intrygi będzie jeden z najwspanialszych obrazów, jakie kiedykolwiek powstały.
Emily Rose, 19-letnia studentka umiera. Duchowny należący do jej lokalnej parafii zostaje postawiony w stan oskarżenia za nieumyślne spowodowanie śmierci. Podstawą oskarżenia jest przekonanie prokuratora, że egzorcyzm dokonany przez kapłana przyczynił się walnie do śmierci, podczas gdy potrzebowała ona w zamian kompetentnej pomocy medycznej, stosownie do epilepsji i psychozy na którą cierpiała. Obrońca musi wykazać, że problem Emily nie był natury medycznej i że była opętana przez demony.
Conner i Murphy, chcąc pomóc przyjacielowi, narażają się lokalnej mafii. Ta pierwsza przypadkowa rozprawa z bandytami sprawia, że bracia postanawiają zostać mścicielami działającymi poza prawem. Już wkrótce z ich ręki zaczynają ginąć kolejni, coraz ważniejsi mafiosi. Ale policja nie może sobie pozwolić na wymierzania prawa w ten sposób i wyznacza do złapania mścicieli swojego najlepszego człowieka.

Dogma

7,0
Dwaj upadli aniołowie zostają wykopani z Nieba i skazani na wieczny pobyt na ziemi padole. Do władz niebieskich docierają jednak słuchy, że banici będą próbowali użyć podstępu, by sforsować bramę Św. Piotra. Na ziemi pojawia się więc wysłannik niebios, by oznajmić nie bardzo bogobojnej Bethany, iż została wybrana by powstrzymać parę skrzydlatych łotrów przed powrotem do raju. Bethany wyrusza więc ich śladem. Na swej drodze spotka mnóstwo zakręconych typów nieziemskiego pochodzenia: dwójkę wyluzowanych proroków (Jay i Cichy Bob), trzynastego apostoła, nadgorliwego demona i niebiańską piękność. Tymczasem aniołowie zaczynają rozrabiać.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…